О НЕОСЕТЉИВОСТИ

 Читам код Светог Јована Лествичника о тој пошасти душе. То он зове смрћу пре смрти. Тако и јесте. То је стање слично унинију илити досади, а у ствари врховна прелест која извире из городсти и досаде. Тада човек мисли да све зна и прима веру и носи је кроз ум. Умује и филозофира. Бави се високом теологијом, а срце је хладно. Не само да се бави већ се и наслађује и диви себи и својој начитаности и умности. Благи сатански ужас.

Мислим да је ово превалетно у данашње време у данашњих верника који имитирају верност, веру и побожност а уствари су изнутра опсутошени, хладни и незаинтересовани за другог. Само се баве собом. Високки егоизам који се крије под плаштом душебрижништва. У срцу тих људи је само грамзивост, завист, ненавист и мржња према самом себи.

Мислим да сам довољно написала. Ту ни покајање ни исповест не помажу већ отржњење и одлука да ће се са тим ухватити у озбиљан коштац. Ови људе боље и да не посте храном већ да се смире и да дају себи такву једну епитимију. Али нема од тога ништа јер је страх од казне и од гажења правила, како сматрају веру - као скуп правила - дакле, типичан фарисејски односно дволичан однос - је јачи. 

"Ја се не стидим да признам своју немоћ у вези с тим, пошто сам и сам снажно обузет том страшћу." Ове његове речи су и моје. Како бих знала о овој теми ако ову болест нисам код себе преопознла? Жао ми је оних који то нису. 

Коментари

Популарни постови са овог блога

КЊИГЕ ЈАКОВЉЕВЕ

ПРЕЦРТАНО ИМЕ

Гетоизирана пријатељства илити цуцла за одрасле