ТАЈАНСТВЕНА ЈЕ ЗЕМЉА СУЗА: Мали Принц 2

“..Ако човек воли један цвет, који је једини такав међу милионима и милионима звезда, довољно је да га погледа па да буде срећан. 

Он каже себи: 'Мој цвет је тамо негде...'Али ако овца поједе цвет, то је за њега као да су се одједанпут угасиле све звезде! 

И зар то није важно?" 

Није више могао изустити ни речи. 

Изненада је зајецао. Била се спустила ноћ. Оставио сам алат. Није ми више било ни до чекића, ни до вијка, нисам марио ни за жеђ, ни за смрт. 

На једној звезди, једној планети, мојој планети, на Земљи, постојао је један мали принц кога је требало утешити! Узео сам га у наручје. Њихао сам га. Говорио сам му: „Твој вољени цвет није у опасности... 

Твојој ћу овци нацртати брњицу... А твом ћу цвету нацртати оклоп... Ја..." 

Нисам баш знао шта да кажем. Осећао сам се врло неспретно. Нисам знао како да му приђем, како да му се приближим.

Тајанствена је земља  суза.“

Чини ми се да Егзипери овде покреће велику тему незахвалности. Не знамо шта имамо све док то не нестане. Мали Принц се присећа своје руже која је умела да буде мирисна али и тешка за одржавање. Колико пута у животу нам се неко свиди али га олако одбацимо јер је “тежак”? Нисмо захвални и не видимо лепоту у малим стварима. Лепоту која се крије иза тог на први поглед тешког и компликованог. Можда ме нервира твоја јогунаста таштина, или то што ти стално нешто смета, као промаја, и ти твоји “токсични” (данас све називају токсичним, па чак и оно што је једноставно да се разуме) покушаји да ми изазовеш осећај кривице. Можда. 


АЛИ ЈА САМ БИО ПРЕВИШЕ МЛАД ДА БИХ ЗНАО ДА ВОЛИМ

Тако Мали Принц схвата да није имао стрпљења, и разумевања за своју ружу. Био је превише млад, превише незрео. Зар није могао да се усредсреди на њене позитивне особине, на чињеницу да му је улепшала живот, одисала миомирисом само за њега и никог више? То је, дакле, горка истина - велика незрелост људи који мисле да ће заменити једног човека или жену другим. Међутим, та ружа је једна, јединствена и непоновољива. Због незрелости, често нам квалитетни људи прођу кроз прсте.


Коментари

Популарни постови са овог блога

КЊИГЕ ЈАКОВЉЕВЕ

ПРЕЦРТАНО ИМЕ

Гетоизирана пријатељства илити цуцла за одрасле